spinner
Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Viac info
 

Aké je tajomstvo úspechu úspešných realitných maklérov?

Pridané: 13.11.2020

Úspešnosť v realitnom podnikaní a to platí pre väčšinu obchodných odvetví rovnako, závisí hlavne od realistických očakávaní.

Je potrebné uvedomiť si, že práca realitného makléra je o potrebe pripravenosti, schopnosti plánovať, mať potrebné vedomosti a znalosti trhu.

Je to o prekonávaní prekážok, ktoré sa občas vyskytnú a ktoré je nutné prekonať aj pomocou potrebnej motivácie.

 

Začnime s tým, že v čom je neúspech a čomu sa maklér musí vyvarovať, ak chce byť úspešný.

Mnoho nových realitných maklérov nedosiahne výrazný úspech ani do dvoch rokov. Veľa maklérov podceňujú výdavky a nadhodnocujú príjem, čo môže byť v konečnom dôsledku smrtiaca kombinácia.

Úspešný maklér musí vopred počítať s nákladmi, ktoré má pri výkone svojho povolania ako sú výdavky na auto, notebook, telefón, marketingové aktivity, darčeky pre klientov, prípadne vlastná kancelária.

Na druhej strane treba rovnako spomenúť, že v tomto odvetví sú také možnosti zárobku, aké v inom pracovnom odvetví je možné dosiahnuť len veľmi zriedka.

Ak by sme išli hlbšie do realitného odvetvia, tak je len veľmi ťažko spomenúť si, v ktorom odvetví je rovnako veľká konkurencia ako je práve v realitnom sektore.

Veľa začínajúcich maklérov má hlavne v začiatkoch veľmi ľahkovážne predstavy „… mám veľa známych, veľkú rodinu a kamarátov, dohodia mi toho dosť, aby som prežil, …“.

Je to síce správna a pravdivá cesta k možnému úspechu, ale rovnako je to aj vysoko nadhodnotený počet možných obchodov iba z tejto sféry.

Väčšina zo známych (česť výnimkám) si ani len nespomenie, keď by mal prísť ten správny čas, v tej správnej chvíli. Ak by aj pomohli získať v úvode prvých niekoľko ponúk, tak to ešte nemusí znamenať zaručený úspech a presadenie sa na lokálnom trhu.

V začiatkoch pre neskúsených maklérov niekedy ani desať obhliadok so záujemcami ešte nemusí znamenať predaj. Nie len preto je taký dôležitý proces výberu tej správnej realitnej kancelárie.

 

 

V čom je teda skutočný úspech tých najviac úspešných maklérov?

Na začiatku kariéry sa zdajú byť ľahkou cestou dobré fotografické zručnosti a schopnosť písať presvedčivé texty. Pravdou ale je, že z dlhodobého hľadiska je pre makléra rovnako dôležité byť rovnako v pozícií poradcu, nie len predajcu.

Poznanie kvalitnej taktiky „ako predať“ je pre prospech realitného makléra veľmi dôležité, ale nie je to to jediné, čo je nutné k dosahovaniu úspechu. V skutočnosti ide o umenie vedieť správne prepojiť svoje vedomosti so zručnosťami a vlastnú motiváciu so silnou podporou realitnej kancelárie.

Dôležitý je ale začiatok.

Ako v každej práci platí, že práve na začiatku sa ukáže veľa o tom, ako sa maklér uchytí na trhu a o jeho budúcnosti.

Ak sa človek rozhodne urobiť kariéru v realitách a pomáhať ľuďom, tak je dôležité správne si vybrať značku svojho pôsobenia, aby vám pomohla rýchlejšie napredovať a efektívne sa uchopiť svojej práce.

Vyspelá realitná kancelária, ktorá má skúsenosti so všetkými typmi realitných obchodov vám takúto možnosť isto vie poskytnúť.

Realitná kancelária vám musí pomôcť prekonať úvodnú fázu, ktorá býva najväčšou výzvou v každom podnikaní. A to o to viac, ak je ešte aj obmedzená možnosť pohybu ako je tomu v dnešnej dobe.

Realitná kancelária vám musí poskytnúť efektívne zaškolenie a rovnako pomôcť etablovať sa na trhu a prispôsobiť sa aktuálnym podmienkam.

Realitná kancelária musí rozumieť aktuálnemu trhu, hodnotám a potrebám ľudí v danej dobe a svoje aktivity prispôsobiť týmto podmienkam. Preto je nutné vybrať si zodpovednosť a istotu.

Realitná kancelária musí vedieť poskytovať kvalitný, odborný a hlavne efektívny marketing, ktorý sa posúva každým rokom iným smerom a je potrebné ho nasledovať.

To všetko sú kroky smerujúce nielen k uspokojeniu potrieb klienta, ale aj pomoc pre daného makléra k dosahovaniu úspechu už od úvodu.

A v čom teda tkvie tajomstvo úspechu úspešných maklérov? 

Ide samozrejme o potrebu vnútornej motivácie, ale okrem toho ide aj o pravidelné vzdelávanie sa v obore, získavanie potrebných zručností v teréne, efektívny marketing v závislosti od situácie na trhu a v neposlednom rade ide o správny výber realitnej kancelárie.

Správny výber kancelárie úzko súvisí s nutnosťou začať. Lebo práve začiatok je bod v ktorom väčšina maklérov doslova vyhorí.